Algemene voorwaarden <praktijkflexibelgezond>


1. Algemeen 

Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen de diëtist en zijn/haar opdrachtgever inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen. Onder opdrachtgever wordt verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van de diëtist inroepen. 

2. Toegankelijkheid 

De diëtist is direct toegankelijk (zonder verwijsbrief). Echter vergoeden een aantal zorgverzekeraars alleen de consulten als de opdrachtgever een verwijzing van de (huis)arts heeft. Bekijk hiervoor de polisvoorwaarden van de zorgverzekeraar. Als de opdrachtgever zonder verwijzing komt, wordt tijdens het intakegesprek een screening gedaan. Deze screening zal 15 minuten duren. De meeste zorgverzekeraars vergoeden de DTD screening. Bekijk hiervoor de polisvoorwaarden van de zorgverzekeraar. Mocht de zorgverzekeraar de screening niet vergoeden, dan is een verwijzing van de (huis)arts nodig.

3. Behandeltijd 

De behandeltijd bestaat uit de tijd die de opdrachtgever in de spreekkamer bij de diëtist heeft doorgebracht (directe cliëntgebonden tijd) vermeerderd met de tijd die de diëtist heeft besteed aan cliëntgebonden werkzaamheden waarbij de opdrachtgever niet aanwezig is (indirect cliëntgebonden tijd).

4. Verhindering 

Indien de opdrachtgever verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij de diëtist hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd worden in rekening gebracht. Afzegging dient persoonlijk of via de telefoon, eventueel ingesproken op het antwoordapparaat, of via de e-mail te worden gedaan. 

5. Tarieven 

Diëtetiek is opgenomen in de basisverzekering, voor 3 uren per kalenderjaar. Voor volwassenen (vanaf 18 jaar) geldt echter wel het eigen risico. In sommige gevallen zijn extra uren diëtetiek opgenomen in een aanvullende polis. De verzekeraar hanteert de tarieven voor diëtetiek zoals landelijk is vastgesteld door de zorgverzekeraar. Bekijk hiervoor de polisvoorwaarden van de zorgverzekeraar. 

6. Beëindigen behandeling 

De diëtist kan de overeenkomst beëindigen indien de advisering naar verwachting van diëtist niet tot de gewenste resultaten leidt. De diëtist stelt de patiënt/cliënt tijdig op de hoogte wanneer de diëtist een dergelijke situatie voorziet. 

7. Betaling en declaraties 

In vervolg op het genoemde in artikel 3, zal de diëtist de factuur naar jou toesturen. De opdrachtgever is zelf betaling verschuldigd en de factuur dient betaald te worden aan de diëtist. De opdrachtgever kan de factuur indienen bij de verzekeraar om in aanmerking te komen voor een eventuele vergoeding. De opdrachtgever kan ook machtigen om het verschuldigde bedrag te innen. De door de diëtist aan de opdrachtgever of diens wettelijke vertegenwoordiger gedeclareerde bedragen voor honoraria, kosten en andere vergoedingen voortvloeiend uit de consultatie dienen binnen 14 dagen na de datum vermeld op de declaratie te worden voldaan.

8. Uitblijven van betaling 

Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de opdrachtgever in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de opdrachtgever in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten. 

9. Incasso 

De diëtist is in het hierboven onder artikel 4 en 5 vermelde geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daarmee te belasten. In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een tweede betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 5,00 administratiekosten, bij een derde betalingsherinnering met € 10,00. 

10. Verschuldigdheid 

Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de opdrachtgever verschuldigd is, de administratieve gegevens van de diëtist bindend.

11. Aansprakelijkheid 

Het advies van de diëtist is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De diëtist sluit elke aansprakelijkheid uit terzake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de opdrachtgever van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de diëtist. 

12. Geheimhouding

De diëtist heeft een beroepsgeheim en dat betekent dat alles wat besproken wordt met de diëtist tijdens de behandeling vertrouwelijk is.

13. Klachten 

Praktijk flexibel gezond doet er alles aan om goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken met de diëtist zelf of contact op te nemen met Praktijk flexibel gezond. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website: www.klachtenloketparamedici.nl. Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar: T 030 23 18 225(maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Dinsdag t/m donderdag ook ‘s middags bereikbaar van 13.00 tot 15.30 uur) of per mail info@klachtenloketparamedici.nl.

14. Contactgegevens   

Praktijk flexibel gezond 
Nieuwstad 107, 7201NN Zutphen
Email: info@praktijkflexibelgezond.nl 

Praktijk flexibel gezond (praktijkflexibelgezond.nl)

Scroll naar boven